< class="ot_custom_heading " style="" >سقف کشسان طاق

پروژه موزه علوم لندن-گالری وینتون

آرشیتکت : معمار فقید زاها حدید

ایجاد آگاهی بصری و درک  محاسبات پیچیده ریاضی. ایرودینامیک  از طریق معماری  هدف  اصلی پروژه بینظیر مرحوم  زاها حدید  در موزه علوم لندن و گالری وینتون  می باشد.  که با اجرای  بدون نقص کمپانی باریسول در سال 2015 به بهره برداری  رسید .
 ترکیب  سازه های فولادی، سقف کشسان ترنسپرنت و تسمه های فولادی برای ایجاد حجم  مورد نظر. در کنار یک هواپیمای چوبی کمیاب مدل 1929 . گالری وینتون را به یکی از  جذابترین سالن های موزه علوم لندن تبدیل کرده است .
ایجاد حجم  الگوهای جریان هوا.  در اطراف هواپیما  و ایجاد حس چرخش در فضای  گالری . و به گفته مسوولان گالری خلق فضایی برای مکث  و  تفکر در  نوجوانان از اهداف اصلی این  پروژه محسوب می شود .
بدون شک قابلیت های  سقف کشسان ترنسپرنت از لحاظ فرم پذیری و عبور دهی نور کمک شایانی به خلق این عصر هنری و معمارانه داشته است.
در واقع، بازدیدکنندگان تصویر حضور در یک تونل هوایی را تجربه می‌کنند، منحنی‌های  در حال تکامل، چرخش و ترکیب به‌ طور پیوسته  را تجربه می کنند.
معادلات و الگوهای جریان هوا روی صفحه کشسان  ظرافت خاص خود را دارند . که در بالا توسط یک  پوسته  مواج که با ظرافت ریاضی مشابهی مهندسی و ساخته شده است، تشریح شده است.